tirsdag den 29. april 2008

Evaluering

Og nu vil jeg fluks kaste mig over evalueringen, inden der regner flere opgaver ned fra den store ting-himmel.
Det har været supergodt at blive introduceret til en så lang række af forskellige "ting". Bortset fra den ufrivillige mp3-pause har der været tempo på. Og det har været helt ok, dog har det indimellem føltes, som om tingene hobede sig op, hvis jeg lige kom bagefter med en ting eller to. Men så har det været godt at kunne betragte det lige præcis som det, det er: en introduktion - og så overbevise sig selv om, at fordybelsen må ske en anden dag, f.eks. når man for alvor skal bruge tingene til arbejde eller privat. Det er en god værktøjskasse, en god kilde til inspiration - og har været og er en kilde til frustration. Over oceanet af kodeord, brugernavne, mailadresser, adresser på sider, ord der virker ret volapykske og meget mere. Juleaftenstingen, d. 24.ting, burde være en kodeords-/brugernavnsadministrator (og så en 23ting/web2.0-ordbog), for det kunne der da godt nok være brug for. Hvis først der blæser en gul seddel ud af vinduet (eller nogen roder i dem), er jeg på herrens mark, hvad angår adgang til diverse sider.
Det har været rigtig godt med Camilla og Kaspers mails undervejs til lige at sætte skub i tingene, og beta23ting-bloggen har været fin at gå ind på. Her på det sidste kunne bloggen og mailsene måske godt have arbejdet lidt mere sammen.
En sidste ting, som jeg synes, er rigtig relevant, og som jeg har savnet - hvor er det lige, jeg kan læse mere om, hvilke ideer til integrering af web2.0-værktøjerne, der er her på stedet? Og hvilken wiki er der oprettet til det formål, hvor jeg selv kunne skrive ind, mens legen stod på? Eller er jeg gået glip af noget? (Det er jeg sikkert, men så oplys mig lige her.)Fedt, at der er en biblioteksblog, men er der ikke ideer til mere. Måske kunne netop en samlet "kasse", som f.eks. en wiki, til opsamling af ideer undervejs, under legen, have været med til at skabe en solid bund for videreudvikling/fordybelse/integration/implementering? Efter et halvt års tid er ideerne til de første ting vist forsvundet ned i glemslens hav - med følgeskab af en hulens masse kodeord...
Det bliver spændende med de næste ting - hvor bliver vi kloge...

3 kommentarer:

Camilla Thomsen sagde ...

Mange tak for evalueringen!
Du har nogle rigtig gode pointer, som jeg straks vil prøve at brygge videre på :)

Frem for en wiki, kunne det til brainstorming måske være en idé med et decideret brainstorm-væktøj? Som fx bubbl.us.
Men små viden-wikis ville helt sikkert kunne vise vejen et langt stykke frem. Det er jeg enig i :)

Gry Elstrøm sagde ...

bubbl.us ser da ret fedt ud. Det var noget i den retning, der godt kunne bruges til opsamling undervejs eller bagefter et projekt som 23ting, i stedet for alt det lineære tænkning. Det bliver så lige d. 24. ting, for det skal jeg da have kigget nærmere på. Tak for tippet :-)

Nina Thorsted Petersen sagde ...

Hej Gry

Beklager, jeg ikke lige har været obs på din blog det sidste lange stykke tid.
Det var interessant at læse din evaluering - er meget enig i dine pointer - det er også interessant, hvor meget din erfaring som projekltleder og din faglige vurdering kommer til udtryk. Du har bare din helt egen "lyd" og det er ment i den absolut mest positive vending :-)

Her i OC er det gået i stå med 23 Ting - vi venter på næste hold, der skal starte efter sommerferien.